Wtf why do I have a $40 eBay invoice

Discussion in 'Audio Emcee Hook Ups' started by Nimrod, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nimrod

    Nimrod Nimi Hendrix

    Joined:
    Dec 29, 1999
    Messages:
    81,358
    Wtf is this shit about ?


    Am I missing something ?


    eBay just sent me an invoice saying I'm being charged $40 in a couple weeks

    For what ?


    Excuse my ignorance
    test
  2. Detroit

    Detroit The d is silent

    Joined:
    Jan 26, 2006
    Messages:
    36,129
    Must've been for u listing that item.....that's a high ass listing fee though

    Did u already get charged one?

    If that shit really for that next time u better deal
    Locally nigga
    test
  3. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    They charge you to list it and they get a % of what you sell it for
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  4. Phoenix5891

    Phoenix5891 T.S.K.

    Joined:
    Jan 12, 2004
    Messages:
    6,930
    Word they started taking a percentage off sales out of nowhere. I got a 100 dollar bill and aint used it since.
    test
  5. Bad Dude

    Bad Dude Are you bad enough?

    Joined:
    Aug 9, 2011
    Messages:
    7,785
    Man eBay so terrible now. I cringe at the thought of goin on that site at all

    Sent from a real nigga phone with your mother pics on the SD card
    test
  6. Detroit

    Detroit The d is silent

    Joined:
    Jan 26, 2006
    Messages:
    36,129
    So u made 400 and they want 40 lol fuckkkkkkkkkk that hahahaha wow

    I was hoping it was from something else man I'm never selling anything on there that's too much lol maybe if they charged u 20 but if want it taken straight out before it's credited to my PayPal take that bullshit off top
    test
  7. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    Yea what that shit cost to list like $3 tops? They taking like 8-9%
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  8. Detroit

    Detroit The d is silent

    Joined:
    Jan 26, 2006
    Messages:
    36,129
    They taking 10 percent not 9 lol

    He sold that lens for 400

    U know what? Now that I think about it that's why dudes be having weird ass shipping prices

    Like dudes who sell Jordan's a have like 200 dollars shipping 100 listed or some shit like that
    test
  9. Noodles

    Noodles The People's Champion

    Joined:
    Jan 19, 2003
    Messages:
    28,398
    DAMNNNN - so thats why I been getting these "LIST FOR FREE" email promos... smhhhhh
    test
  10. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    Nah it ain't 10 cuz u gotta pay to list it too..that's included in the 40...either way they taking wayy too much
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  11. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    Yea I seen that shit it'll be buy it now for like a dollar but 150$ shipping
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  12. Detroit

    Detroit The d is silent

    Joined:
    Jan 26, 2006
    Messages:
    36,129
    They make u pay the 3 dollars before u list it though I thought man?

    That 40 is all they cut
    test
  13. Noodles

    Noodles The People's Champion

    Joined:
    Jan 19, 2003
    Messages:
    28,398
    Stop guessing you fools.

    There is no insertion fee anymore. You get 50 free insertions a month, you only pay fees to insert if you want to add gimmicky shit like gallery or bigger pics or subtitles.

    Final value vee is 9% - BUT it is:
    (Based on the total amount of the sale, including the cost of the item, shipping, and any other fees a seller may charge, excluding any sales tax)

    So they fuck you no matter how you calculate it. So the SHipping added to that 400 prolly made 9% 40 bucks.
    test
  14. Noodles

    Noodles The People's Champion

    Joined:
    Jan 19, 2003
    Messages:
    28,398
    Now if you do BUY IT NOW: its different.

    ELECTRONICS
    7.0% of the initial $50.00, plus 5.0% of the next $50.01–$1,000.00, plus 2.0% of the remaining balance ($1,000.01–total cost to buyer)

    CLOTHING
    10.0% of the initial $50.00, plus 8.0% of the next $50.01–$1,000.00, plus 2.0% of the remaining balance ($1,000.01–total cost to buyer)

    BOOKS/DVDS
    13.0% of the initial $50.00, plus 5.0% of the next $50.01–$1,000.00, plus 2.0% of the remaining balance ($1,000.01–total cost to buyer)

    OTHERS
    11.0% of the initial $50.00, plus 6.0% of the next $50.01–$1,000.00, plus 2.0% of the remaining balance ($1,000.01–total cost to buyer)



    Point is... don't use Ebay they greedy as fuck now.
    test
  15. Detroit

    Detroit The d is silent

    Joined:
    Jan 26, 2006
    Messages:
    36,129
    Yea that shit is stupid unless u are running a legit store lol
    test
  16. Nimrod

    Nimrod Nimi Hendrix

    Joined:
    Dec 29, 1999
    Messages:
    81,358
    what the FUCK??? so this shit is valid?

    where do they even tell u about this


    this shit is damn ridiculous jesus christ
    test
  17. Nimrod

    Nimrod Nimi Hendrix

    Joined:
    Dec 29, 1999
    Messages:
    81,358
    i charged 400 plus 20 shipping - 420


    when it hit my paypal i only got like 407 total


    and now they want $40? thats crazy
    test
  18. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    Paypal takes fees too :funny:
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  19. ~OMagic~

    ~OMagic~ Well-Known Member

    Joined:
    Oct 24, 2003
    Messages:
    42,758
    LOL you didn't know eBay and PayPal taking a cut?

    Cmon bro

    EBay want a listing and final sale fee
    PayPal wants a cut for facilitating the payments
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
  20. utmost1

    utmost1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 29, 2011
    Messages:
    1,387
    worse part is eBay owns paypal so that 9% or so is really like 15%
    Biotch! You wish you had a phone like mine...
    test
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)